Program NoLi

Vítáme vás v programové složce - což by měl vždy být STŘEDOBOD každého Uskupení - neboť na základě jasného Programu si pak může člověk (potenciální volič) udělat jasný názor, co lze od daného Subjektu "nasměrovaně" očekávat  (tedy zda-li "něco" vůbec - neboť politické programy jsou čtivě neoblíbenou /zprofanovanou/ snůškou slibů, abstrakcí, hloupostí a lží...).  Snad je NoLi atypickou výjimkou :-)   My zde ponejprve popisujeme globální situaci, poté v "růžové zóně" shrnujeme možnosti - a dále již následují různé resp. stěžejní programové aspekty = rámcové + podrobnější - na což můžete přejít hned -  Program rámcově    Program podrobněji

Víme, že "Fialová (modrožlutá) doba" je zlá a času na "nějaké podrobné /odborné/ čtení" není nazbyt :-/ - někomu tedy třeba postačí jen "zkratka" :-)  Rámcový závěr

Náš (Nad)svět tvoří (řídí) systémově spřažená "Čtyřnožka" : Justice - Politika - Média - Náboženství. Jak tato společnost (zle nedobře) "funguje", není snad třeba příliš rozebírat - miliardy trpících, týraných fyzicky i psychicky (aktuálně i existenčně...), jsou toho důkazem... Pokud se má něco zlepšit, tak je potřeba začít u toho veskrze nejrelevantnějšího - nejmocnějšího - neboť "nezávislá Justice" má tu Moc kohokoliv ne/odsoudit... A odsuzovány zde jsou vesměs pouze irelevantní "menší rybky" (či vykonstruovaně i zvláštěpak nevinní...) - ti skuteční pachatelé-viníci zůstávají v klidu a v pohodě "netknuti"... (ty tisíce podivných /podvodných/ Kauz jsou veřejně známy...).
Tato stávající "justice" je tedy "závislou (provázanou) Služkou moci" (což takto bylo a je v každém režimu) a je potřeba takovýto balastní "Stát ve státě" konečně (vy)řešit = je potřeba program koncipovat primárně především v tomto ZÁKLADOVÉM justičním smyslu - aby Správný Nový Dům měl SPRÁVNÉ DOBRÉ PEVNÉ (justiční) základy.

A poté tento Správný Řádný Stát bude dostatečně bohatý (morálně = i ekonomicky) na to, aby dělal řádné správné spravedlivé věci - ku prospěchu běžným lidem.

ˇ ˇ ˇ ˇ ˇ ˇ ˇ ˇ ˇ ˇ

• CHCETE MÍT SOCIÁLNÍ A VEŠKERÉ DALŠÍ LIDSKÉ ŽIVOTNÍ JISTOTY? - MÁTE JE MÍT = JE ZDE vaše NoLi

• CHCETE BÝT V USKUPENÍ (V AKTIVNĚ ČINNÉM A INDIVIDUÁLNĚ POMOCNÉM HNUTÍ), KTERÉ (JEDINÉ) MÁ ABSOLUTNĚ POCTIVÝ (NEPODVEDITELNÝ), BEZKORUPČNÍ SPRAVEDLIVÝ PROGRAM? - MŮŽETE = JE ZDE vaše NoLi

• CHCETE ŽÍT DŮSTOJNĚ SVOBODNĚ V NORMÁLNÍ SPOLEČNOSTI BEZ JAKÝCHKOLIV CENZURNÍCH PRAKTIK A SEKTÁŘSKÝCH (POLITICKÝCH A NÁBOŽENSKÝCH) IDEOLOGIÍ A DOKTRÍN? - MŮŽETE = JE ZDE vaše NoLi

• CHCETE ŽÍT VE SVÉBYTNÉ BEZPEČNÉ ZEMI BEZ NE(VY)ŽÁDANÝCH NEBEZPEČNÝCH MULTI-KULTI IMIGRAČNÍCH HROZEB? - MŮŽETE = JE ZDE VLASTENECKÉ, SVÉ TERITORIUM SI OCHRÁNÍCÍ, vaše NoLi

• CHCETE MÍT MOŽNOST SVÉHO (ČI NÁJEMNĚ DOSTUPNĚ NEDRAHÉHO) BYDLENÍ, JISTOTU ŘÁDNÉ SMYSLUPLNÉ PRÁCE, JISTOTU ŘÁDNĚ FUNGUJÍCÍHO BEZPLATNÉHO ŠKOLSTVÍ A ZDRAVOTNICTVÍ  (BEZ VYŠILUJÍCÍCH "PANDEMICKÝCH" OPATŘENÍ)? - MÁTE TO MÍT = JE ZDE (PROGRAMOVĚ EFEKTIVNÍ) vaše NoLi

• CHCETE ŽÍT VE SKUTEČNÉM PRÁVNÍM SPRAVEDLIVÉM STÁTĚ, KDE JUSTICE BUDE ZAVČASNĚ ČINNÁ VE SMYSLU SVÉHO NÁZVU? - MŮŽETE = JE ZDE JEDINÝ SKUTEČNĚ ÚČINNÝ JUSTIČNÍ PROGRAM = JE ZDE vaše NoLi

• CHCETE ŽÍT V KLIDNÉM SMYSLUPLNÉM SVĚTĚ BEZ ANARCHIE, HEKTIČNOSTI, PODVODŮ A KORUPCE, BEZ NEUSTÁLÉHO ("NUTNÉHO") EKONOMICKÉHO RŮSTU ( = BEZ NFLACE) ? - MŮŽETE = JE ZDE vaše NoLi

• CHCETE MÍT JISTOTU ZASTÁNÍ VŮČI NADCHÁZEJÍCÍM VLÁDNÍM PRAVICOVÝM PRAKTIKÁM A VŮČI NELIDSKÉMU ANTISPRAVEDLIVÉMU ZACHÁZENÍ? - MÁTE JI MÍT = JE ZDE (NYNÍ PERSPEKTIVNĚ JEDINÉ) vaše NoLi

• CHCETE MÍT PRÁVNÍ resp. PSYCHOLOGICKOU PODPORU V NASTALÝCH RŮZNÝCH TĚŽKÝCH ŽIVOTNÍCH SITUACÍCH alias PORADNÍ POMOC ZDARMA? - MÁTE JI MÍT = JE ZDE I PORADNĚ POMOCNÝ PROJEKT vaše NoLi

• CHCETE BÝT VĚCNĚ DISKUSNĚ ÚČASTNĚ TVŮRČÍ (OPTIMALIZUJÍCÍ) VE VZTAHU K NASTOLENÍ LEPŠÍHO SVĚTOVÉHO SYSTÉMU? - JSTE VÍTÁNI = JE ZDE vaše NoLi = TRANSPARENTNÍ NEAROGANTNÍ USKUPENÍ, KTERÉ JEDINÉ VYZÝVÁ K OPTIMALIZUJÍCÍ OTEVŘENÉ VŠEOBECNÉ VŠELIDOVÉ SPOLEČENSKÉ ŘEŠÍCÍ DISKUSI

Růžový sen?.. - idylická utopie?.. Pro někoho nyní úsměvně (výsměšně) ano.  Avšak proč být neustále submisivní a omezení - když toto je NORMÁLNÍ STAV, který si planeta žádá. A teď jen zbývá se k němu propracovat - což tedy bez podpory normálních lidí nepůjde... Samozřejmě je to ve stávajícím nepříznivém klimatu "běh na nekrátkou trať" = je potřeba stát (si) za svým a sjednoceně odspodu (a)politicky tlačit na stávající smetánku - budeme průběžně rádi i za částečný ("změnově lokální") úspěch - hlavně je potřeba ZAČÍT... A že ten "sen" lze jednoduše (vy)tvořit ("know how" není složité), tak o tom se můžete nyní dočíst v daném "programovém nárysu".

Program NoLi - rámcový (liniový) souhrn :

A)

CO JE PRIMÁRNĚ NEJDŮLEŽITĚJŠÍ - PRO ŘÁDNÝ SPRAVEDLIVÝ CHOD SPOLEČNOSTI FUNDAMENTÁLNĚ KLÍČOVÉ :


REFORMA JUSTICE :
 revize, regenerace, reorganizace = očistná ("vyčišťující") Reforma stávajícího "justičního"  (vágního, účelově balastně byrokratického, antiprávního, antispravedlivého)  systému - ve všech resortních justičních souvislostech... ; KONEC stávající podvodné "justiční nezávislosti" = korupčního, pravomoc zneužívajícícho, mlčenlivého, neohroženého, nedotknutelného "Státu ve státě" - zařazení Justice pod kontrolu státu, médií a občanů - Justiční Kodex státních zástupců a soudců - jejich hmotná + trestní zodpovědnost - řádná činnost a funkčnost resortu skutečné spravedlnosti - více rozepsáno v podrobné verzi


CO JE SYSTÉMOVĚ (cca od r.2016) NEBEZPEČNÉ :

IMIGRAČNÍ POLITIKA : NE stávající hromadné migraci ! Individuální solidární pomoc je situačně možná (- pouze v odůvodněných prověřených případech..). Důraz na (vy)řešení problémů přímo v daných problémových (afro-asijských) lokalitách = tedy zlikvidování tamních teroristických skupin a buněk (zvláštěpak ústředí IS-ISIS) ; finanční pomoc na základní infrastrukturu + dohlédnutí na bezkorupční činnost tamních vlád. Této pomoci je vyspělé světové vojenské souručenství dozajista schopno, leč "nechce se mu"... A pokud je takovéto efektivní (vy)řešení stávající kritické migrační situace Politické (politickojustiční) Světovládě cizí, pak je tedy vskutku zřejmé, kdo tyto problémy zaviňuje resp.svými antijustičními praktikami je schválně uměle vyvolává a udržuje (- pro naštvávání běžných lidí Evropy/světa). Je tedy třeba řešit tuto Podstatu-Příčinu - a to soustředěným tlakem (evropsky sjednocených) normálních běžných lidí na Světovládní (především US-EU) politiky...
Ve stávající realitě nepřipuštění a neakceptování protiargumentů (cenzura) je to další z důvodů, proč je nutno vystoupit z "nařizovací (účelově příkazně šířící)" (US-)EU... Pokud se situace u nás vyhrotí, pak V PŘÍPADĚ NUTNOSTI NEBUDEME VÁHAT SI SVOJI VLAST VŮČI NEVÍTANÝM NEBEZPEČNÝM MULTIKULTURNÍM VLIVŮM CHRÁNIT PÁDNOU (DOM)OBRANOU - SVÉ JEDINEČNÉ ČESKÉ VLASTENECTVÍ SI VZÍT NEDÁME...



CO JE ROVNĚŽ SYSTÉMOVĚ (od r.2019) BALASTNÍ :

Koronavirus - covid 19 ad."frakce" - více o této (Nad)světovládní účelové Akci - potažmo o planetární Genocidě prostř. prokazatelně škodící (jedovaté) vakcíny máme podrobně rozepsáno na jiném místě. V tomto smyslu jen doporučíme web otevrisvoumysl.cz, který se zvláštěpak tomuto Tématu průběžně věnuje.


A CO JE NEMÉNĚ SYSTÉMOVĚ PROPAGANDISTICKY STUPIDNÍ - LŽIVÉ (od r.2022) :

Téma "války" resp. svádění všeho na Rusko (Putina) - když tu ruskou (nutnou) akci účelově vyprovokoval antislovanský Západ (US-EU) svým financováním a popichováním zkorumpova(tel)né Ukrajiny ( = budováním biolaboratorních základen, podporou naci-fašismu = persekucí, mučením i zabíjením jihovýchodní části neprozápadních obyvatel) - vše je cíleně systematicky sankčně vedeno proti Rusku již hodně let - pak se nelze Rusku divit, že již muselo nutně obranně zasáhnout... Namísto správných kroků řešících problémy našich občanů "naše" (US-EU) vláda plýtvá našimi penězi na sociální a výzbrojovou podporu Ukrajiny - chudobu, inflaci a zdražování poté svádí na Babiše resp. na Putina... Na vině je Ukrajina (v čele s jejím umně útlocitným hercem V.Zelenským), která s Ruskem striktně odmítá jednat - zvláštěpak o uzavřených Minských dohodách - které přestala dodržovat... Je zde tedy jistá analogie s covidovou anabází - Mainstream nám lhal tehdy a obdobně lže i dnes... Stejně jako před časem cenzurou a embargem potírá prokazatelnou pravdu (tzv. "dezinformace") a objektivní diskuse připuštěna není - ti, kteří mají odlišné (prokazatelně pravdivé) informace, se do médií nemají šanci dostat... A je zde i psychologická propaganda : válečné útrapy civilistů (dětí) leckdy schválně způsobují samotní Ukrajinci - aby to pak mohlo být svedeno na "ty hrozné Rusy"... - důkazy o lžích resp. více o této záležitosti máme podrobně rozepsáno na jiném místě.
SHRNUTO : Jsme vždy obecně proti válce, jsme proti US(EU)Západu (který, Světověvládní, válkami + systémem uvrhl Planetu do klinické smrti), nejsme však ani proruští ("vychvalovači-aktivisté") - jsme apolitičtí, neutrální, a jako takoví vidíme věci nadhledově-objektivně-spravedlivě - a ve věci tohoto Konfliktu (který se neměl-nemusel stát - avšak z hlediska Nadprostoru musel..) musíme říct, že právo a pravda je na straně nefašistických Slovanů. A stále platí, že KDO (NE)JEDNOU FATÁLNĚ "CENZ-BEZDISKUSNĚ" ZALHAL (genocidně ve věci nedávného covidu - a předtím "asi miliónkrát" - viz "Humanitární mírotvornost" USA), TOMU BY SE JIŽ "ASI ROZHODNĚ V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ" VĚŘIT NEMĚLO... - tato (psycho)logická poučka je platná jak v osobním životě (v mezilidských /partnerských/ vztazích), tak obzvláště v Politice....



B)

POŽADOVANÁ ZÁKONNÁ REPARACE - bodově (mj.)
 :

Pozn.: Některé zde uvedené návrhové reparace již byly (pod evolučním společnostním tlakem - či "inspirací NoLi") částečně uskutečněny či marginálně započaty

okamžitá revize a reparace stále ještě na společnost neblaze dopadající Klausovy amnestie resp. ve všech případech trestních stíhání za nebezpečné (násilné + korupční + pravomoc zneužívající) trestné činy ; soudní odmítnutí abolice (- nezávislý soud rozhoduje nezávisle...) - zrušení možnosti dalších hromadných (doposud svévolně podvodných) prezidentských amnestií - neboť pokud zde bude spravedlivá justice (viz níže), tak ta se mýlit (resp. pravomoc zneužívat) nebude (viz níže)
neprodlené započetí vyšetřování (řádného vyšetření) významných (mediálně dobře známých a "justicí" doposud netknutých) korupčních kauz
okamžité prověření (podvodných - pokoutně uzavřených) církevních restitucí
okamžité zrušení anonymního vlastnictví akcií (- prověření jejich nabytí)
firmy s obchodním sídlem v daňových rájích (resp.mimo ČR) nebudou na našem území podnikat
zahraniční firmy s relevantním předmětem činnosti (pro ČR strategicky důležitým) neprodleně odkoupit do státního vlastnictví - příp. i znárodnit
= toto právo na spravedlivou znárodňovací reparaci zde je - neboť privatizace se odehrála v drtivé většině za pokoutných-korupčních = podvodných - okolností...
konec neprůhledných "eseróček" - každá soukromá firma bude hmotně-trestně zodpovědná, a to prostřednictvím majitele/ů (= je absurdní, aby zakladatel/é firmy napáchal/i podvody a pak v nich pokračoval/i ve své nově založené firmě...). Stávající "s.r.o." by tedy měly mít statutárnní název "s.r.s." (= soukromá ručící společnost), kde to ručení bude spočívat právě v té osobní (hmotně-trestné) zodpovědnosti zakladatelů-majitelů... Totéž samozřejmě platí i pro jiné typy soukromých společností
okamžité zrušení, přehodnocení a nové nastavení stávající penzijní reformy
reforma zdravotnictví - mj. revize "komorového" systému ; potřebná reparace "psychosektoru" (psychiatrie - psychologie)
- mustr v tomto smyslu má NoLi již prakticky hotov
reforma školství - reparace osnov (k praktické využitelnosti + k morálnosti a vlastenectví = pravdivá "výuková osvěta")
reforma Ministerstva dopravy - upřednostnění státních dopravců - radikální zefektivnění výstavby (oprav) dopravní infrastruktury - zodpovědnými státními (nikoliv liknavými /korupčními/ soukromými) dopravními firmami
Ministerstvo stavebnictví - zvláštěpak pro akutně potřebnou výstavbu cenově dostupných bytů = potřebný BYTOVÝ ODBOR : zbavení se vlivu developerů a jiných bytových spekulantů - převedení zodpovědnosti pod stát - který tak získá a svou novou efektivní výstavbou bude mít dostatek (staro)nových bytů mj. pro mladé rodiny za přijatelnou nekomerční (nevyspekulovanou) cenu...
Ministerstvo sportu = samostatně - pro nutnou reformu sportovní (vlastenecké) linie ; podpora výkonostního a řádná motivace vrcholového (reprezentačního) sportu - pokoutné machinační "soukromo-státní organizace", jako je např. FAČR, neprodleně převést do rukou státu
v rámci Ministerstva životního prostředí Odbor Ekologie - kromě nutné ekologie dohled i na faunu a flóru ; mj. i dozor na práva zvířat = na jejich netýranou důstojnou existenci vč. humánního jatečného usmrcování
reforma dalších resortů (oborů) - dle prioritní prosperitní potřebnosti - dle odborné veřejné resp. referendové diskuse
majetková přiznání u osob s majetkem nad 2 milióny Kč (nepočítaje v to standardní rodinné bydlení)
ve smyslu "důvěřuj, ale prověřuj" = "poctivě bohatí" lidé s tím určitě problém mít nebudou...
korporátní + sektorová daň - daňová progrese
zákon o bankovní kontrole

zákon o referendu
okamžitá revize všech dalších relevantních zákonů (nelogicky vágních, byrokratických, nespravedlivých) - dle odborné veřejné resp. referendové diskuse

trestní + hmotná odpovědnost (stávajících) poslanců a senátorů (- souvisí s okamžitým zrušení jejich imunity) - slovo "stávajících" znamená "průběžně dosluhujících" - než nastane odbornost - viz další bod

vláda apolitických odborníků - odborné transparentní debaty bez politikaření = tzv. "odborný parlament" = nepotřeba stávajících nicneřešících drahých "politických žvaníren" (Senát - Parlament)

vystoupení z NATO - omezení zbytečného zbrojení - statut "švýcarské, švédské či rakouské neutrality"
vystoupení z EU - stávající diktátorský totalitní podvodný byrokratický Moloch NECHCEME!
- spolupráce s evropskými zeměmi na základě spravedlivých mezistátních (licenčních) dohod a smluv tímto vyloučena není resp. bude vítána

POTŘEBNÁ EKOLOGIE - mj. : neprodlený trend elektrifikace resp. jiné hybrid či bio-alternace strojní a motorové (auto)mobilní resp. dopravní infrastruktury, která je doposud funkčně závislá na škodlivých ropných derivátech ; přehodnocení extravilánového územního plánu resp. úprava vodního režimu ( = účinná opatření proti povodním resp. naopak proti sušinám /což spolu souvisí/ = při opakujících se /stávajícím virulentním počasím zhoršujících se/ lokálních povodních určitě není problém zmapovat postižená odtoková místa a zde vybudovat četné zádržné rybní/č/ky-jímky...) ; v rámci potřebného řešení přehuštěné automobilové dopravy (a s tím související motivace "autařů" - decibely a ovzduší = snižování hluku a skleníkového efektu + k uvolnění intravilánového prostoru) bude státní městská (později třeba i meziměstská) hromadná doprava zdarma ( = tato "státní dotace" bude kryta z plošné paušální /progresivní/ daně + efektivně se ušetří značné náklady na distribuci a kontrolu jízdenek) ; stávající přehuštěnost silničního provozu ve městech lze řešit i ekologickými pokutami (resp. příplatky) např. řidičům, kteří jedou v autě sami resp. bez nákladu... Na nákupy postačuje jízda 2x týdně, na výlety víkend - jinak auto NENÍ životní (každodenní) nutnost - zvláštěpak pro to škodlivé městské popojíždění...
 No nyní autaři "z webu asi /za nadávek/ houfně odcházejí".. :-)  - ale ono vyměnit (omezit) auto za dostatečně hustou síť veřejné dopravy /MHD/, za kolo či za chůzi bude i ku prospěchu jejich zdraví.. :-)

A s touto osobní automobilovou nenutností resp. nadbytečností souvisí i aspekt globálního naplánování utlumení-zrušení spalovacího pohonu - což je pro planetu potřebný správný ozdravný trend. A pokud někoho tento automobilní "Green-deal" irituje (že auta zdraží), pak si holt musí zvyknout na to, že zničená eko-zmírající planeta už nějaký komfort nenabízí a že se všichni musíme uskrovnit = zvláštěpak ti pohodlní egoističtí samořidiči... A pokud se podíváme na přeplněné silnice a současnou ekonomicko-covidovou (resp. válečnou) krizi s notně narostlým státním dluhem, pak tady něco nesedí - přece v Rodině (státní resp. světové), která má dluhy (zvláštěpak každý "demokratický" stát je v notném státním deficitu...), si nemohou ti její členové žít stále nadpoměrově pohodlně... Pokud mají běžní "autaři" stále dost peněz na drahý benzín (naftu), pak si asi notně odpisově daňově ulevují - čímžto ten zadlužený stát (svět), který tak přichází o příjmy, podvádějí... - tomu to však nevadí.... Prostě netsranný pozorovatel těch plných silnic si musí říct : "Tento stát (svět) je bohatý a v žádné krizi není" :-) - skutečnost je ale jiná... - tady je něco (schválně) špatně (destrukčně) nastaveno.... :-/

A ještě i připomínka k chodcům - i ti (leckteří) dnes neprospívají čistotě planetárního vzduchu. Je to prostě tak, že dřívější "pány tvorstva"-autaře po uzákonění přednosti chodcům nahradili "Páni"-chodci. Totiž oni ti leckteří chodci, vědomi si své "převahy", tu přednost před auty využívají-zneužívají jakožto "povýšení svého ega", kdy jim ("asi") dělá velkou radost na přechodech bez světel brzdit-zastavovat auta. A přitom stačí se podívat - a když zrovna něco jede, tak ty 2-3 vteřiny počkat (pootočit se) a nenutit auta zastavovat a poté akcelerovat. Je to "pár centilitrů" paliva - zdá se to malicherné - ale když se to vynásobí "milionem" denně, pak to již něco vydá... Takže tady dnes chybí v tomto smyslu osvěta : "Nezastavujte na přechodech zbytečně auta (když už resp. ještě zde jsou) - pokud to lze (a ono to lze...), tak těch pár vteřin, než projedou, počkejte"... Nakonec ony existují i lepší (vnitřní) pocity, než si uspokojeně říct "zase jsem dnes na přechodu zastavil/a auta" - např. zastavit korupci (dle daného programového Mustru) - to je tedy pocit (skutek) veskrze užitečněji opájivější.. :-)  No, třeba to leckteří schválně nedělají - avšak "jen" (ve)jdou na přechod "jako ovce" - což se jim i může vymstít... :-/

Závěrem této eko-stati lze říct, že to všeobecné uskrovnění alias ekologický poplach nastat musí - tedy dřív, než (h)různé přírodní katastrofy nabudou na intenzitě, než budeme mít i v mírném pásmu 40ti stupňová léta, než roztají ledovce a notně zvýší hladinu oceánů... Zkrátka pokud se nám něco "planetárně doma" hroutí, pak na to musíme zodpovědně obranně-ochranně úsporně/nouzově reagovat - to je platný (eko)logický zákon zachování existence... Planetárnímu domovu rozhodně neprospívá kouř a exhalace - asi tak jako byste si ani vy doma nenechali běžet nějaký naftový motor... Názor, že ten antispravedlivý antiekologický moderní konzumní "bužír-raut" planeta-příroda snese (ještě) "po nějaký čas" dobře ("takže žádný strach"), je mylný. Ano, leccos ne(eko)logického zde může dělat resp. pozdržet "kouzelná Vyšší Moc" (která stále na "něco" čeká...) - avšak toto jistě - logicky nepůjde donekonečna... Věci se tají a ignorují... Ono na Titanicu se taktéž bezstarostně tančilo - ne však dlouho ...

Mnohem více eko-argumentů máme rozepsáno jinde.



C)

JAK BUDE SPOLEČNOST FUNGOVAT?


Náš program je založen na 3 základních bodech (principech) =
3 AKM (absolutní kontrolní mechanismy)
- jakožto systémová (bezkorupční) nepodveditelnost
:

1. Institut Dohledu Spravedlnosti (IDS) = justiční dohled - souvisí s bodem A (nahoře resp. i dole)
2. Institut Veřejné Informatiky (IVI)
= mediální dohled - zabezpečení plnohodnotného informování občanů státní správou
3. Institut Občanské Kontroly (IOK)
= občanský dohled - každý občan bude mít právo finálního komunikačního dohledu na činnost státní správy

STÁTNĚSPRÁVNÍ LINIE (mj.) :

NAPROSTÁ STÁTNÍ (ÚŘEDNÍ) OTEVŘENOST
- konec "zákonné mlčenlivosti", kdy se úředník-veřejný činitel (či advokát) vymlouvá, že na určitou tázanou relevantní věc (z důvodu špatného stávajícího zákona) "nemůže nijak odpovědět"... - čímž okrádá veřejnost o relevantní informaci, resp. velmi pravděpodobně tají nějakou státněsprávní (či justiční) nehoráznost potažmo trestný čin či jeho zárodek...
- konec státněsprávních "tiskových mluvčích" - každý člen státní správy totiž bude schopen a povinen věcně mluvit a na dotazy odpovídat sám = ne aby se schovával za "schopně umně účelově" vyškoleného rétorika, který leckdy k meritu věci neřekne (výsměšně) vůbec nic...

KOMUNIKACE - BEZAROGANTNOST - OPTIMALIZACE
- úřední osoby-veřejní činitelé budou vstřícní - každému občanu bude zodpovězen případný seriózní věcný občanský dotaz či (proti)argument, kterým státu sdělí, co se mu konkrétně jeví jako DIVNÉ, NELOGICKÉ, NESPRÁVNÉ, NESPRAVEDLIVÉ - poté buď bude tento problém občanovi konkrétně věcně osvětlen (státní správou obhájen) - nebo si státní správa z toho s poděkováním vezme optimalizační ponaučení a provede neprodleně nápravnou (zákonnou - systémovou) změnu

PRACOVNÍ + SOCIÁLNÍ + ZDRAVOTNÍ + DŮCHODOVÉ ZABEZPEČENÍ
- každý občan, dle svých možností a schopností, by měl být společensky (pro stát) pracovně prospěšný - k tomu bude veden a motivován ; nebude tolerováno účelové výmluvné vyhýbání se práci u občanů, kteří jsou práce schopni - čímžto se taktéž vymítí určitý společenský "příživný balast" - v tomto smyslu bude nutno řešit (redukovat) situaci "nepřizpůsobivých" - dle výsledku otevřené veřejné diskuse...
- každý občan bude mít nárok na řádné základní sociální jistoty - ubytování, strava ( = konec bezdomovectví, žebrání), avšak nesmí tohoto využívat-zneužívat (jak sh.uv.)...
- každý občan bude mít právo na řádnou bezplatnou zdravotní pomoc = bude hrazena z paušální daně
- každý občan bude mít možnost řádně plnohodnotně prožít svůj život (pracovně, kulturně, zábavně) a dožít ho důstojným způsobem (důstojné důchody resp. Domovy důchodců)
- v odůvodněných případech trpících nevyléčitelně nemocných bude zavedena možnost volby eutanázie

Rámcový závěr :

Nebude potřeba výsměšných iritujících Žvaníren (Parlament - Senát) - neboť "Parlamentem" bude (veřejná) odborná diskuse odborníků k dané konkrétní věci

Nebudou potřeba 4leté politické volby (- proč jsou stávající volby "nevěrohodné" resp. zmanipulovaně podvodné, máme jinde rozkryto-vysvětleno a shrnuto v 10 bodech...) "Novodobé odborné volby" se uskuteční pouze v případě potřeby/nutnosti výměny či doplnění "odborného stavu" - mohou však probíhat neustále, kontinuálně, kdykoliv, zdarma = optimalizačními konkurzy pro jednotlivce = což může (činně kompetentně) kdykoliv iniciovat každý věcně odborně schopný (morálně bezúhonný) uchazeč

"Nebudou potřeba" dnes uměle účelově "mafiánsky nadnárodně /bankovně/" vyvolané Krize... Při hospodářské a ekonomické soběstačnosti řádně fungujícího Státu nenastanou žádné ekonomické problémy = nenastane (cca) žádná inflace - a to v každém státě, který tento systémový Program použitelně aplikuje - poté se tento "lokálně státní" systém může stát "globálně světovým" = při spravedlivé obchodní (licenční) spolupráci to bude systém plně spravedlivý a kooperačně užitečně prospěšný

Při aplikaci tohoto programového Normálu v podobě 3-bodového nepodveditelného Systému s důrazem na řádnou činnost Justice dříve či později vymizí i všechny balastní problémy (a "průvodní jevy") tohoto schválně špatného (podvodného) "světovládně korupčně-byznysově naordinovaného" stávajícího systému


Dá se tedy shrnout, že

NEUTRÁLNÍ (APOLITICKÝ) (EKO)LOGICKÝ STÁT NA BÁZI
VLÁDY SKUTEČNÝCH FUNDOVANÝCH ODBORNÍKŮ

(kteří budou vybráni transparentními veřejnými výběrovými řízeními-konkurzy)
BUDE FUNGOVAT osobnostně svobodně, sociálně jistotně, životně
smysluplně, optimálně prosperitně a přirozeně (eko)logicky

BEZ JAKÝCHKOLIV POLITICKÝCH, NÁBOŽENSKÝCH
(A JINÝCH SEKTÁŘSKÝCH)  IDEOLOGIÍ A DOKTRÍN …

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Tolik Program bodově v kostce. Nyní k některým relevantním aspektům následuje podrobnější výkladová verze

- časově vytíženým další "ztrátu času" nedoporučujeme... :-)  - důležitější než "podrobné programové technikálie" je šířící sjednocovací postup - tak šup a "pootravovat" známé :-)


zpět nahoru ^^^^^

Program NoLi - doplnění - podrobnější výklad


V návaznosti na výše uvedené je zde podrobnější popis v.uv.bodů  A)  a  C)


A)

PRIMÁRNÍ NEPRODLENÁ REFORMA JUSTICE :

Mj. : zavedení projednávacích lhůt   • rozbor soudního Odůvodnění Rozhodnutí (Rozsudek, Usnesení) i formou rozpravy přímo v soudní síni  • v případě následné písemné věcné konkrétní oponence účastníka řízení (nejlépe formou věcných dotazů) povinnost věcné konkrétní soudní odpovědi (konkrétní věcné odpovědi na dotazy)  • revize (státního i nestátního) exekučního řízení = nastavení spravedlivého rámce : mj. zrušení neodůvodněných exekutorských odměn, povinnost nepochybného ověření skutečného vlastnictví majetku "povinného" před zabavením  • trestní + majetková odpovědnost soudců, exekutorů, st.zástupců (což bude samozřejmě platit i pro všechny úředně činné osoby státní správy) v případech evidentních, ani dodatečně (konkrétně věcně) neodůvodněných (nevysvětlených) pochybení či nečinnosti ( = zneužití pravomoci, korupce)  • ve věcech trestních řádné vyřizování trestních oznámení + vlastní vyšetřovací aktivita (tedy nejen aktivita policejní)  • povinnost obviněného vypovídat, odpovídat na dotazy (neboť mluvit umí/může každý = jinak to bude přitěžující okolnost = presumpce viny)   při druhostupňové stížnosti proti odložení trestní věci rovněž povinnost konkrétního justičního odůvodnění ( = konkrétní věcné odpovědi na konkrétní věcné dotazy)

REFORMA JUSTICE JE PRIMÁRNĚ NEJDŮLEŽITĚJŠÍ! - PROČ?

Protože Justice nastavuje, určuje, řídí a dohlíží na morální a právní rámec společnosti, což je základem - základním kamenem - pro to, ABY SPOLEČNOST ŘÁDNĚ SPRAVEDLIVĚ FUNGOVALA resp. vyvíjela se ke svému optimu. Naopak pokud tento základní kámen postaven nebude (- doposud nebyl), pak vše stojí na hliněných nohou a ze společnosti se stane (- stala) bezprávní antispravedlnostní džungle, kde vítězí pouze "ostré lokty", prospěchářství, klientelismus, ekonomická korupce - to vše samozřejmě nedílně založeno na politické korupci ( = "justice je služka moci") a moci peněz ( = "justice je služka bohatých"), případně "jentak" ( = bez osobního /fin./ prospěchu) na schválnostech a zneužívání pravomoci vůči (prosté - nebohaté) občanské společnosti = vůči prostým normálním lidem.

Tímto souvětím je i popsán dosavadní stav naší 30-leté sametové "demokratické" společnosti, který lze jednoduše charakterizovat jako  ANTISPRAVEDLNOSTNÍ PODVOD...

Je tedy třeba, aby Justice řádně fungovala a spravedlivě (řádně a zavčas) činila - jen tak se ve společnosti, která má efektivně fungovat, vymýtí stěžejní balast v podobě krádeží, tunelů, korupce, byrokracie a zneužívání pravomoci úředním státním aparátem.
Pokud naopak Justice řádně činná = spravedlivá - nebude ( = v souladu se svým českým slovovýznamem Spravedlnost), pak se těchto soudobých symptomů nezbavíme a ve vyšších státněsprávních ekonomických strukturách se bude NEPOSTIŽITELNĚ LHÁT A KRÁST DÁL.. PROČ?  Právě proto, že úřednictvo (a jejich spřízněné politické mafie) budou vědět, že žádná řádná Justice zde není (- jen ta jejich spřízněná, zkorumpovaná, nečinná, pravomoc zneužívající "Justice"..)  a že jim tedy nic nehrozí... Naopak ono stačí 1-2-3 exemplární tresty a všichni další "zlobiví" si (již) dají pozor... - což se mělo stát v počátku 90.let a stát by zkorumpován a rozkraden nebyl.....

------------------------------------------------------------

KDO  N E M Á  V PROGRAMU NA VÝSADNÍM MÍSTĚ POTŘEBNOU NUTNOU REFORMU JUSTICE, pak takovéto Uskupení rozhodně  N E M Á  V ÚMYSLU KORUPCI, LŽI, TUNELY, PODVODY, ANTIPRÁVO (BEZPRÁVÍ) = celkově NESPRAVEDLNOST - JAKKOLIV ŘEŠIT - naopak takovýto "programový absentér" je zjevně spolupracovníkem tohoto podvodného "justičního" (justičně-politického) režimu s úkolem "reformovaně kultivovat společnost" - a přitom chránit toho NEJVĚTŠÍHO VINÍKA = ŘÍDÍCÍ ZODPOVĚDNÉ SVĚTSKÉ "TALÁROVÉ JUSTIČNÍ" ZLO... - tedy nejen světské...

My, NoLi, jsme tento stav  (že "JUSTIČNÍ KRÁL JE NAHÝ")  nazvali bez okolků - proto jsme sofistikovaně cenzúrováni-embargováni... Ale z této objektivní pravdy neslevíme... - tím bychom zbourali nepodveditelnost tohoto Projektu...

Pohříchu jsme žádné podobné "bezokolkové" Uskupení (Stranu, Hnutí, Iniciativu), které by chtělo SKUTEČNĚ DÁ(VA)T VĚCI DO ŘÁDU A POŘÁDKU, nedohledali... - resp. pokud někoho podobného najdete, dejte nám vědět... A proto, že zde nikdo relevantní ( = politicky či iniciativně viditelný = neembargovaně necenzúrovaný) není - tedy ani ta Okamurova SPD, která sice navenek politicky mluví hezkou pravdu, avšak interně ničí svou členskou základnu a je preferenčně schválně jalová - tak i (resp. právě) proto je tedy stávající antispravedlnostní (korupční, pravomoc zneužívající, byrokraticky zbytnělý) stav společnosti takový, jaký je... A pokud se neprosadí program Noli, tak to tak asi zůstane do (blížícího se) konce existence této planety ....

------------------------------------------------------------

Nutnost ponejprvní-neprodlené přeměny stávající "justice" v řádnou justici si ukažme i na příkladě :

Třeba (ten neblaze zmíněný - viz web/y/ dále) T.Okamura si zvolil jako vlajkovou loď svého hnutí (SPD) "přímou demokracii" = uzákonění referenda. Nu což o to - přímá demokracie je jistě užitečný instrument = mnohem lepší než podvodná "zastupitelská demokracie" - avšak pokud by se toto podařilo prosadit a následně nějaké (stěžejní) Referendum by se zrealizovalo - a to s pozitivním úspěšným hlasovacím výsledkem pro společnost (např. by měl být odvolán nějaký politický či justiční škůdce) - pak ovšem velmi pravděpodobně ten výsledek toho referenda někdo napadne (asi přímo ten nějaký řešený škůdce resp. jeho "vděční-zkorumpovaní nohsledové") - a následně tedy o tomto referendu bude rozhodovat "nezávislý soud". A pokud zde dnes máme soudy, které víme jaké jsou (nečinné resp."antičinné"...) a které nedopustí žádnou nebezpečnou (systémovou) změnu (což by byl ve své podstatě vlastně útok i "na sebe samého" = na stávající systémovou /systémově zkorumpovanou/ "justici"...), pak rozhodující soudce si dá notně načas resp. následně výsledek tohoto referenda zneplatní-anuluje (- ono na něco /byrokratického-obezličkového/ se to dá vždy "efektivně" navléknout...).
Takže k čemu potom taková "situačně zneplatňující", "špatnosti eliminující", přímá demokracie alias referendum (či třeba i nějaká úspěšná petice) bude??.... Přímou demokracii (referendum) tedy ano (ostatně on ten náš programový OBČANSKÝ KOMUNIKAČNÍ DOHLED tímto instrumentem vlastně je), avšak musí to být řádně fundamentálně připraveno-zabezpečeno ( = správný Dobrý Dům musí mít Správné Dobré /Justiční/ Základy) = a to tak, aby vše bylo reálně funkční, efektivní resp. ne pouze k smíchu...

------------------------------------------------------------

ŘÁDNÁ JUSTICE JE TEDY ZÁKLAD. A TEPRVE AŽ POTÉ může být do společnosti aplikován potřebný poctivý (jistící) zákon o referendu - tedy aby výsledky těchto efektivních relevantních plebiscitů byly nesmazatelné ( = nekale účelově "justičně" nenapadnutelné) a následně pro společnost závazné...

Jak by měla justice a společnost fungovat, je popsáno dále (bod C).



C)

Náš program je založen na 3 základních bodech (principech) :

1) IDS (Institut Dohledu Spravedlnosti)  2) IVI (Institut Veřejné Informatiky)
3) IOK (Institut Občanské Kontroly)

viz Program-rámcově výše

Ad 1) (IDS)
Narozdíl od jiných uskupení, která populisticky lákají voliče na svá "vylepšování aktuálních (lokálních)problémů" (silniční síť, školství, zdravotnictví, penzijní reforma, nezaměstnanost atd. - nyní aktuálně "lepší boj s covidem"), kterážto "opatření" však PODSTATU PROBLÉMU (SYSTÉMU) NEŘEŠÍ = neboť není nijak (vy)řešen ten max. škodlivý pravomocně zneužívající a korupční zdroj, my preferujeme - jak již bylo naznačeno výše - jako jedinou optimální efektivní cestu SKUTEČNÉ ZMĚNY, jen pokud se zcela změní to stěžejní ministerstvo, které z podstaty svého názvu ( = spravedlnost) může a má povinnost veškeré dění ve státě řádně (spravedlivě) dozorovat a situačně (adekvátně trestně) ovlivňovat.

Ve stávající společnosti, která si říká "demokratická", je to tak, že o všem podstatném rozhodují politici, a pokud určitá politická skupina má v Parlamentu velkou převahu (kterou získala účelovými podvodnými předvolebními sliby), pak si v podstatě může 4 roky dělat, co se jí zlíbí.. - jako flagrantní příklad viz "nedávně zapamatovatelné" pravicově volební období 2010-14 (což bylo "Justicí" a následně médii nakonec "nevěrohodně směšně" /když zde byly jiné, daleko relevantnější, indicie.../ ovlivněno-zkráceno na tříleté.. - neboť v r.2012 zahrozily "holešovské" bouře občanské nespokojenosti - politická justice se rozhodla tomuto rozdmýchání zamezit a v podstatě tu nenáviděnou pravicovou vládu radši sama "zrušila"...).. Správná Justice by tedy měla správně posoudit, které vládní kroky již překročily jisté meze rizika a tolerance (pro stát = pro jeho občany) a těmto vystavit STOP (to ovšem zavčas - a ne až za 3 roky drancující vlády - jako se to stalo v r.2013...), ale jde zvláštěpak o řádné zavčasné vyšetřování a trestání korupčních činů (či jen těchto úmyslů) jednotlivců, které tyto svévolné mocenské kroky (či jen jejich úmysly) produkují (či vyprodukovat mají).. Máme za to, že pokud by Justice plnila jen tento druhý (antikorupční) bod, pak by k podivným - podvodným, nevratným - vládním rozhodnutím od r.1992 vůbec nedošlo.. Neplatí tedy to, co je nám veřejně (mediálně-"biblicky") vtloukáno, že "vláda je taková, jací jsou lidé" (- což je jen urážka drtivé většiny normálních slušných lidí - zvláštěpak nevoličů, kteří vědí, že žádné dobro zde volit nelze...), ale platí pravidlo : SPOLEČNOST JE TAKOVÁ, JAKÁ JE JUSTICE ! Jde tedy o to, aby současná "nezávislá" ( = politická) "justice" byla nahrazena Justicí skutečnou, činnou - je tedy žádoucí a potřebné = tozn. NAPROSTÝM ZÁKLADEM JE, aby se MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI stalo činným a plně funkčním ve jménu svého názvu. Tímto se i stane, že ostatní resorty, jejich zaměstnanci, poté (při vědomí možných sankcí a trestů) budou pro společnost pracovat řádně, "bezúhonně poctivě" - ostatně nic jiného, než takto činit nebo z funkce "zavčas" odejít, jim při spravedlivé trestní hrozbě totiž ani nezbyde...
V silném prosperujícím EKOLOGICKÉM tržním svobodném solidárním státě (viz rámcový závěr) tedy musí existovat především právo a jeho vymahatelnost, pochvala i sankce, odměna i trest = tedy spravedlnost.

Kdo ji bude dělat, řídit, jak bude fungovat?
Především bude nutno změnit ( = zrušit resp. upravit) veškeré (nejen) právní zákony tak, aby tomuto právu a spravedlnosti skutečně sloužily, a to zcela bez ohledu na finanční možnosti každého účastníka soudního řízení
(např. koupit si soudní rozhodnutí o majetkovém zadostiučinění či beztrestnosti prostř. významného advokáta... = neboť v této formě byznysové "politické demokracie" v soudní síni nevyhrává pravda, ale mocnější /soudní/ advokát...).

Síť spravedlivých soudců nové generace - tedy lidí, u nichž se bude cenit smysl pro spravedlnost mnohem více než znalost dnešních komplikovaných (obezličkových) zákonů - samozřejmě nevznikne hned, avšak novodobí soudci budou po vystudování nových podstatně jednodušších právních (spravedlnostních) osnov postupně doplňováni. Bude tendence tuto obměnu, tuto justiční reformní očistu, samozřejmě zvládnout co nejdříve = doplněním soudního stavu z řad cca bezúhonných právníků + snad i státních zástupců (kteří projdou testy + veřejným míněním), a taktéž si lze vypomoci samotnou občanskou společností = vyškolit "soudce z lidu".  I když v nové Justici zůstanou (třeba i) někteří "staří" soudci, tak tito ale budou (sankčně) "motivováni" k řádné práci.

Novodobí řádní soudci budou vzorem společnosti - ve svém přístupu k účastníkům řízení budou přátelští, komunikativní, nearogantní. Zamýšlené Rozhodnutí (Rozsudek, Usnesení) soudce sdělí účastníkům ještě před oficiálním finálním vyřčením - poté bude vyčleněn určitý čas k závěrečné věcné (do)vysvětlující (proti)argumentační rozpravě mezi účastníky řízení a předsedajícím soudcem (soudci - porotou) - přičemž bude možné, že na základě relevancí této konstruktivně finální (proti)argumentace bude moci soudní porota svoje zamýšlené Rozhodnutí přehodnotit (čímžto bude optimalizována jistota, že soud rozhodl s maximální spravedlivou přesností).  Rozprava bude možná i po oficiálním vyhlášení : následné psychologické ("lidské") vysvětlení Odůvodnění určitě sehraje roli v tom, že odsouzený pochopí, proč byl poprávu trestně odsouzen či proč byl v civilním občanskoprávním sporu neúspěšný - přičemž to zjevně napomůže i k upuštění od záměru podat odvolání... (neboť odvolání již nebude účelovým zdržujícím "ping-pongem", tak jak je tomu nyní...). Justiční činnost se tímto zefektivní - prestiž soudců bude velmi vzrůstat.

PODSTATNÝ ROZDÍL tedy bude patrn v přístupu soudu + v tom, že v této novodobé (skutečné) Justici bude řádné činění a správné chování se soudců pod ostrým drobnohledem veřejnosti ( = bez dnešních obvyklostí soudce před věcně se tázajícím účastníkem řízení či novinářem zabouchnout dveře či praštit s telefonem... - resp. tyto nevítané "nebezpečné osoby" k sobě radši vůbec nijak nepřipustit...)

Rozhodnutí civilních rozhodujících soudců (CRS) budou (mohou být) veřejně přístupná na internetu (se smazanými nacionálemi účastníků řízení) a bude evidována a vyhodnocována jejich úspěšnost - tedy kolik % úč.říz.se proti jejich Rozhodnutím odvolalo a s jakým % úspěšnosti...
Pokud tato odvolací úspěšnost dosáhne určité meze (což dnes vůbec nikoho nevzrušuje resp. se "odvolací ping-pong" i byrokraticky vítá...), pak takový soudce svoje zaměstnání neprodleně ztratí.. (Věříme, že jen pro neschopnost, neboť veřejnou kontrolou se zamezí účelově (schválně) špatným Rozhodnutím "na něčí (nadržovací-koprupční) objednávku", což se dnes běžně děje..).
Narozdíl od současnosti bude soudce součástí státní správy - i když činitelem významnějším a váženějším - nebude tedy existovat dnešní soudcovská "nezávislost" ( = "stát ve státě") tak, že soudce je dnes oproštěn od povinnosti si svoje Rozhodnutí (tedy stvořené Odůvodnění tohoto) u veřejnosti jakkoliv (konkrétně pravdivě logicky) obhájit - což skýtá ideální (bezkontrolní) možnost (korupčního) zneužívání pravomoci.. Stát se tedy zbaví tohoto dnešního "justičního Státu ve státě", který si zde činí, co se mu zlíbí...
V evidentních případech "nelogičností a nejasností" (což má vždy i "nějaký podklad"...) bude moci být
CRS i neprodleně trestně stíhán...

Kdo bude trestně stíhat (- tedy nejen "korupční či pravomocnězneužívající" soudce (CRS),
ale i veškeré jiné trestné činy ve společnosti..)
?

Bude to státní (regionální) síť trestních vyšetřujících soudců (TVS). Té současné drahé armády současných "státních zástupců" (zastupujících vše možné (mafiánské) jen ne zájmy státu a občanů..), jakožto brzdných (korupčních) mezičlánků, navíc spravedlnostně nečinných, zde potřeba nebude, neboť je vždy efektivnější, pokud se věci věnuje a dokončí ji jedna věcně zcela zainteresovaná osoba, která si plnohodnotně zjistí a prošetří skutečný stav věci sama, a poté bez jakéhokoliv ovlivnění zaplaceně rétorickým ( = finančně stykově mocným) advokátem spravedlivě rozhodne.. (Na logické spravedlivé Rozhodnutí dohlédne možnost opravného prostředku, neboť možnost odvolání samozřejmě zůstane zachována a odvolací řízení poté bude již i adekvátně více veřejně sledováno než rozhodnutí I.stupně..).
Veřejné činění TVS bude monitorováno, evidováno a "závěrováno" podobně jako u soudců civilních (CRS), plus zde bude navíc kontrolována jejich patřičná zákonná aktivita sledovat a stíhat podezřelé okolnosti veřejně oznámené v médiích - tedy narozdíl od antispravedlnostní současnosti nebudou muset čekat až na někým podaná trestní oznámení...(která dnes "orgány NEčinné v trestním řízení" alias "orgány řízené v trestním činění" stejně z 90% tzv."odkládají"...) - neschopný resp.nečinný TVS bude zkrátka rovněž propuštěn..

SPRÁVNÁ OTÁZKA : Kdo bude stíhat případné "nekalé" TVS?
Bude to jejich hierarchně nadřízený TVS - v samotné justiční špičce tedy ministr spravedlnosti..
Ministr SPRAVEDLNOSTI bude po prezidentovi a premiérovi třetí nejvýznamnější osobou - ve smyslu spravedlnosti to bude člověk na svém místě - bude to jakýsi "dozorový otec" svých soudců (a soudních zaměstnanců), který bude jejich činnost sledovat a dbát na jejich řádná správná spravedlivá Rozhodnutí (a činnost) - jinými, např. manažerskými, resortními úkoly zatěžován nebude (narozdíl od současnosti), neboť tuto "komerčně-organizační činnost" zvládne obyčejný organizační úředník i bez potřebného "nadstandardního" smyslu pro spravedlnost.
Tento jistý "spravedlnostní nadstandard" samozřejmě nebude smět absentovat ani u PREMIÉRA a PREZIDENTA - a to povšechně dohledově v rámci všeobecného resortního přehledu o funkčnosti svého státu.

Vrátíme-li se k "nekalosti" ( = zneužívání pravomoci alias korupce), pak domoci se (nejen svého) práva a spravedlnosti bude základní prioritou občanské společnosti, a bude to i patřičně (4-stupňově) dozorováno :
Totiž pokud by byl "spřaženě nekalým" i ministr spravedlnosti, pak je zde : 1) dozor premiéra, následně 2) prezidenta - a pokud by případně i o tomto panovaly pochybnosti, pak tím konečným arbitrem bude vždy veřejné mínění = 3) dozor mediální (kteroužto sféru bude nutno též novodobě značně pročistit) - ale hlavně 4) DOZOR PROSTÝCH OBČANŮ = neprodleně stíhán tedy bude moci být i premiér resp. i prezident... - tyto vážené Osobnosti "asi" žádný důvod nezavdají - ale ta (lidová) pojistka zde je...


S tímto  (DOZOREM-NÁZOREM OBČANA - "ortelem")  následně souvisí plnohodnotná informovanost a absolutní kontrolní mechanismus v podobě KOMUNIKAČNÍHO DOHLEDU = možnost resp. občanská povinnost věcně konkrétně se ptát, smysluplně námitkovat, připomínkovat - včetně i možného uskutečnění občanského referenda - čímžto se tedy dostáváme k bodům dalším :

Ad 2) (IVI)

Lidé budou mít přístup ke všem relevantním informacím, a to prostř. internetu (který bude i součástí TV přijímače = bude ho tedy mít téměř každý...) - občané budou tedy mít dokonalý přehled o tom, co jejich státní správa učinila resp. má v úmyslu učinit, přičemž na zásadní věci (odkazové stránky) bude mít povinnost upozornit i státní (nikoliv účelově "veřejnoprávní") televize - ústně i prostř. k tomuto zřízené informační (odkazové) teletextové či webové stránky.

Ad 3) (IOK)
Ve státní TV budou vedeny diskuse na relevantní (situační) témata za účasti fundovaných odborníků, a to - narozdíl od současnosti - tak, aby byly jasné a srozumitelné pro drtivou většinu občanů a aby byl z těchto vždy patrn nějaký závěr. Pak se určitou dobu vyčká, zda-li ještě někdo nepřijde s řešením jiným (námitka, oponence, věcné dotazy), a až poté bude tento závěr použit (uzákoněn). Každý věcný oponent obdrží státní odpověď - v případě, že by ji opětovně věcně fundovaně (odůvodněně) rozporoval, pak je to námět do diskuse další - která se následně věcně finálně vyoptimalizuje. Samozřejmě se může stát, že na určitý problém třeba nebude jednoznačná řešící odpověď a budou proti sobě stát dva či více názorů (směrů) - v tomto případě pak rozhodnou občané a sami si zvolí, jak by tento problém měl být vyřešen. Stane se tak prostř. referenda = internetového hlasování, jehož programová aplikace (jednou provždy) nebude nákladná.

Tolik tedy prozatím (zevrubně)
3 základní body, stěžejní k řádnému fungování společnosti.

LZE TEDY SHRNOUT
, že na řádný chod společnosti bude dohlížet Justice (a to aktivně, tedy nejen pasívním "vyčkáváním" na podněty), a na tuto souběžně (za přispění plnohodnotné informovanosti) veřejnost, ať již mediální, tak v konečné fázi občanská.. (Totéž platí i pro Policii, která narozdíl od současnosti bude skutečně přípravně POMÁHAT a řádné občany před drobnou /běžnou veřejnou/ kriminalitou CHRÁNIT...)
Dlužno též dodat, že z důvodu řádnosti a efektivity justiční činnosti a i morálním přizpůsobením se veřejnosti (která si bude vědoma, že spravedlivému trestu neunikne resp. že v civilních věcech nebude mít místo obstrukční rétorická účelovost) nebude existovat soudní přetíženost - vyřízení civilních občanskoprávních věcí bude realizováno v řádech týdnů-měsíců. Věci trestní budou vyřízeny pokud možno neprodleně (možné zřízení resp.efektivního znovuzavedení obecních šatlav), přičemž kriminalita posléze rozhodným způsobem poklesne, a tím i přetíženost státních věznic = zmizí dnešní (schválná) "koordinovaná nefunkčnost" celé soudobé "justice"...

A že nebyla zmíněna jednotlivá ministerstva, jejich funkčnost? Máme za to, že řádný chod ministerských resortů zde není nutno jednotlivě podrobně vypisovat, neboť v nové době tyto budou řídit opravdoví odborníci a na jejich řádnou (nekorupční) činnost bude dohlížet nikoliv stávající (hloupý účelový výsměšný iritující) Parlament resp. Senát, ale právě funkční činná spravedlivá Justice resp. finálně kontrolně i samotní občané.

JACÍ TO BUDOU ODBORNÍCI?  Kdokoliv (bez ohledu na "politické smýšlení" - tedy nebude-li "příliš genotypově pravicově zakořeněné"), kdo prokáže své patřičné odborné znalosti a schopnosti - a to ve prospěch spravedlnosti celku = ve prospěch státu = ve prospěch běžných občanů.

JAK JE NAJÍT? Nejsnáze vyhlášením celostátních (regionálních) výběrových řízení - informativně veřejných ( = otevřených, transparentních, zcela veřejně průhledných) v souladu s bodem 2, příp.s námitkovým pokračováním ve smyslu bodu 3 - činnost "vítězů" (budoucích ministrů, náměstků, oblastních ředitelů) bude poté monitorována a vyhodnocována podobně jako u pracovníků Justice (CRS, TVS). Samozřejmě se může i stát, že na významném postu neskončí hned ten správný člověk (kterému jen tzv."vyšly přijímačky"), pak tedy bude vyměněn druhým (dalším) v pořadí příp.se konkurs zopakuje. On vlastně podnět k uskutečnění konkursu může zavdat každý situačně úspěšný oponent ( = "aktivní činná kompetence" resp."přímá /odborná/ demokracie") = povšechně ten věcně (nej)lepší pak vyhraje - což není časově limitováno (žádným "4letým volebním obdobím") = tedy možno (průběžně) kdykoliv.

Tímto postupem resp. i zpětnou (samo)očistou tedy bude dosaženo toho, že jednotlivé státní (resortní) posty ovládnou - dříve či později - ti správní bezúhonní optimální lidé alias skutečné osobnosti a za svou kvalitní (optimální, nadprůměrnou) práci budou i dobře (optimálně, nadprůměrně - úkolově motivačně) zaplaceni. Zaplacen adekvátně za svou dobrou práci pro společnost, pro stát, pro občany, bude ostatně každý - a poctivě hospodařící prosperující stát bude mít v tomto smyslu dostatek prostředků na to, aby své schopné pracovníky-OSOBNOSTI dostatečně finančně zaplatil a motivoval = aby nepřecházeli (nebyli úplatně "přelanařováni") do "soukromé sféry" (cizích /nadnárodních/ špinavých peněz...)

------------------------------------------------------------

Ad "STÁT JE ŠPATNÝ HOSPODÁŘ"...
Ano, toto "moderní" heslo slýcháme z "demokratických" (pravicových) úst resp. z jejich médií již 30 let a neustále = jakožto "výstrahu" před levicovým systémem silného centrálního státního zřízení. Toto "silné státní centrum" je ale nejlepším systémem - a to v daném důkazovém smyslu, kam ten náš dosavadní svět dospěl = do obrovské ekonomické krize (bez ohledu na /účelovou/ "k-pandemii" + na současnou výmluvu na /Západem účelově vyvolanou/ "ruskou válku") - neboť všechny "demokratické" státy jsou (a i předtím vždy byly) v obrovském státním deficitu... Jsou to "územní celky", kde právě je (resp. t.č. byl) vliv státu všemožně upozaďován a potírán - ku byznys-prospěchu soukromých kapitalistických nadnárodních (bankovních) machinací... Silný zodpovědný (na svém si transparentně, interně kontrolovatelně, hospodařící) stát je tedy oproštěn těchto pokoutných přeshraničních černých ekonomických podvodů a jelikož je "Stát" jen abstraktní slovo (které za nic nemůže), tak ho vždy vedou "nějací lidé" = je jen na nich, jaký ten Stát (pro svůj lid) bude. Budou-li ho vést špatní lidé, bude špatný (ale "asi" stále lepší než "Nadnárodní pravicový Globalismus", který by chtěl státy co nejslabší = obsazené jen svými soukromými privatizačními "odsávači" alias firemními daňovými útěkáři...) ; budou-li ho řídit dobří správní lidé (státníci nikoliv "politici"), bude (hodně) dobrý. A uvnitř dobře vedeného státu pak bude dobré i celé "osazenstvo" - tedy i zaměstnanci + běžní pracující - kterýchto těch skutečně dobrých (schopných) si bude dobrý stát potřebně cenit (aby mu neutekli "jinam"). Zajisté bude hrát roli i to, že správný vlastenec (správného státu) bude za srovnatelné (či i menší) peníze raději "hrát (srdcem) za svůj národní tým (ve svém národním dresu)", než jen pro peníze v dresu "nadnárodního cizáka", který je navíc limitován účelově (podvodně) se opakujícími "nadnárodními krizemi" - kdežto stabilně fungující poctivý soběstačný stát tyto "krizové problémy" nijak nepozná ( = nebude tedy ani žádný důvod k inflaci...). A navíc pokud přijde nějaká náhlá neočekávaná katastrofická krizová situace "z Vyšší Moci", pak "domácí" státní zaměstnanec bude automaticky pojištěn-zabezpečen státem ze státních zdrojů - což soukromník svým zaměstnancům zajistit nemůže resp."z určitých zištných důvodů" ani nechce...
= radši atakuje o pomoc "štědrý stát" - který - "soukromníkův nepřítel" - mu ji dá.... (který mu "zbůhdarma" byznysové podnikání umožnil - a který se jím nechává /"v normální době"/ daňově okrádat - vše dle příkazu "Vyšších demokratických Sil"...).

Takže silný dobrý poctivý soběstačný Celek = (kontrolující i kontrolovaný) STÁT - má vždy lepší možnosti a perspektivu, jak dělat věci LÉPE = maximálně optimálně dobře. (Samozřejmě se to nesmí zvrhnout v nějakou schválně špatnou "komunistickou ideologii" historicky schválně účelově "nepříliš dobrých státníků" - kteří měli za úkol silný stát zprofanovat ("historicky ho znemožnit") = jen aby uvolnili úspěšnou doktrínovou cestu své politicky spřízněné nadřazené dominantní světové pravici...). Toto v.uv.nadpisové "heslo" (z příručky západní ekonomie) tedy berme jen jako účelovou "záchrannou doktrínu" obránců svého amorálního rozkrádacího "nadnárodně demokratického" systému...

------------------------------------------------------------

Snad tedy je z v.uv.stati dostatečně patrno, že STÁT NENÍ ŠPATNÝ HOSPODÁŘ - tedy při vedoucím obsazení správnými (normálními) lidmi - tedy ne těmi schválnými "(tradičně) demokratickými" = kteří stát používají (nadnárodně korupčně poslušně) jen jako dojnou krávu... Správný stát tedy může být i správně motivační. Kromě těch vyjímečně schopných budou řádně "oceněni" i zaměstnanci řadoví = motivačně dle své píle, poctivosti a snahy, a solidárně (paušálně), pokud někomu jeho omezené (bez své viny méně vrozené) možnosti a schopnosti nedovolí více = KAŽDÝ OBČAN BUDE MÍT MOŽNOST PROŽÍT A DOŽÍT SVŮJ ŽIVOT PLNOHODNOTNÝM DŮSTOJNÝM ZPŮSOBEM.

SPRÁVNÁ OTÁZKA : Nenastane však situace, že na vysoké (nejvyšší) resortní místo se dostane člověk sice odborně fundovaný, avšak "zlobivý" = s korupčními úmysly ?..
Ne, není pravděpodobné, že za této avizované situace řádně nastavených podmínek (finančně motivačních) a absolutních kontrolních (justičněobčanských) mechanismů by se o místo ve státní správě ucházel někdo s nekalými (korupčními) úmysly - a pokud by se tak vyjímenčně stalo, pak bude brzy odhalen a spravedlivě potrestán. Tresty budou samozřejmě adekvátní výši funkce - pro úmyslné trestné činy i patřičně vysoké - a pokud nějaký takovýto trest přijít muset bude, pak tato exemplárnost bude jistě výstrahou pro všechny státněsprávní činitele další - a touto podvědomou výstrahou nastane "samoočista" celé (dnes totálně zkorumpované - a to nejen penězi...) společnosti. Podstatnou okolností bude to (jak již je zmíněno výše), že stát budou řídit nikoliv stávající účelově finančně zainteresovaní politici (smluv(e)ně účelově se střídající po 4 letech..), avšak vlastenecky smýšlející a řádně pracující (ve prospěch běžných lidí) poctiví zodpovědní státníci alias fundovaní odborníci = správní lidé "na svých místech".

Z výše uvedeného - i z justičněobčanského systému - taktéž vyplyne nepotřebnost Parlamentu a Senátu, (čímž stát i ušetří další značné finanční prostředky a občané-diváci z těchto účelových "žvaníren" i svoje nervy...), neboť veškeré potřebné řešící diskuse na odborná témata se budou odehrávat v odborných (expertních) pracovních (resortních) skupinách = "Odborný řešící Parlament" (tedy nikoliv politický..) - a to ve většině před televizními kamerami v přímém přenosu. Půjde tedy jen o to, aby vždy zvítězil ten správný otevřeně věcně vydebatovaně optimální názor fundovaného odborníka - a nikoliv účelová (výsměšná) rétorika (schválně účelově) diletantského (zkorumpovaného) politika... Nebude tedy třeba žádného rozbujelého byrokratického úřednictva v současné politické podobě - při absolutních kontrolních mechanismech v efektivním (bezbyrokratickém) samoočistném společenském dopadu lze očekávat snížení nákladů na úřední státní aparát na 10-20% dnešního stavu...

Z výše uvedeného plynou další závěrné body :

viz již rámcová programová stať výše - STÁTNĚSPRÁVNÍ LINIE + RÁMCOVÝ ZÁVĚR - viz výše (Samozřejmě je toto pouze záměrová rámcová liniová vize, která nabyde přesnějších kontur až po řádné odborné optimalizující debatě)
_____________________________

DODATEK : Samozřejmě je toto vše pouze záměrová rámcová linie, která nabyde přesnějších kontur až po řádné odborné optimalizující debatě. Tento programový "nákres" je rovněž bez sáhodlouhých resortních konkrétností, které v této chvíli nejsou relevantní. Byla zde pouze vyjádřena myšlenková vize jakožto programový směr, kterým by se nová (o)čist(ěn)á společnost měla ubírat - vše se poté bude utvářet a vyvíjet postupně na základě otevřené demokratické (referendové) občanské diskuse (která v této neblahé formě současné, mírně řeč."neefektivní politické demokracie", zcela absentuje, není nijak respektována, ba při náznacích jakéhokoliv neformálního zrodu je cenzurně-embargovaně potírána...)
Neuspěje zde tedy klasická uštěpačná ("demokratická") poznámka, že je to "návrat ke komunismu" - což je pouze známý kolorit pravicové doktríny (že "kdo chce silný zodpovědný stát, je bolševik" atd..) = je to "pouhé" hledání (a zřejmé zjevné nalezení) optima spravedlnosti, transparentnosti, efektivity, prosperity a zodpovědnosti - bez jakýchkoli balastních vlivů, které zde dnes dominují...

_____________________________


Vážení, tolik tedy prozatím k Programu, k jeho podstatě - uvítáme Vaše příp. názory k příp. optimalizačnímu vylepšení - konkrétní náměty, dotazy, připomínky zodpovíme.

P.S.: Samozřejmě očekáváme i (velmi) negativní reakce "(sub)politických (resp. pravicových) oponentů" (kterým se toto "odvážně drzé" nasměrování k řádu, pořádku, logice, poctivosti = k přirozenému normálu - "vůbec líbit" nebude...) - i na tyto reakce rádi vysvětlitelně odpovíme - avšak to jen v případě, že "oponentní námitky" budou VĚCNÉ A KONKRÉTNÍ... V tomto smyslu tedy budeme rádi, když se zde octnou (a překonají svůj "podprahový odpor") ti nejlepší (západní) věhlasní světoví ekonomové (či "politologové") a můžeme se (proti)argumentačně pustit do soubojové (optimalizační) debaty... :-)